Vlag van India Vlag van India

Dag 1 Zondag 1 november 2008 Sunday November 1 2008 Day 1

1 november vliegreis naar Delhi

Op 1 november rond 7.00 uur vertrek van huis om ruim op tijd op Schiphol te zijn. We moesten ons verzamelen bij balie 14 stond in de reisinformatie. Wij hadden het idee dat er dan iemand van Dim Sum zou komen om ons te helpen bij het inchecken, maar dat was niet zo. We hadden dus veel eerder kunnen inchecken. Het was erg druk, wij hadden via Internet al ingecheckt, maar dat leverde geen enkele tijdwinst op. Je moest toch in de rij staan voor de bagage en de boardingpas. Er bleef erg weinig tijd over om nog even rond te lopen en wat te drinken.

Het was een rustige vlucht. Het tijdverschil tussen Nederland en India is 4˝ uur. We kwamen om 23.00 uur, plaatselijke tijd, aan in Delhi en het duurde lang voordat alle reisgenoten elkaar gevonden hadden.

Hier was wel een agent van de reisorganisatie aanwezig. Hij bracht ons naar de bus en daarna vertrok hij weer. De chauffeur van de bus wist kennelijk niet goed hoe hij bij het hotel moest komen, want de bijrijder vroeg eerst telefonisch instructies en daarna moest hij nog en keer de weg vragen. Uiteindelijk zo rond 02.00 uur waren we bij het hotel. De sleutels lagen al klaar, maar eerst moesten alle paspoorten gekopieerd worden en dat nam nogal wat tijd in beslag.  Om 03.00 uur lagen we op bed en om 6 uur moesten we weer op.

Vlag van India Vlag van India

Dag 2 Zondag 3 november 2008 Sunday november 3 2008 Day 2

Vlucht van Delhi naar Bagdogra en autorit naar Darjeeling.

Voor het vertrek nog even buiten het hotel rondgekeken. Echt een gribus, overal zwerfvuil, zwerfhonden en koeien die in het vuil op zoek waren naar etensresten.

Hotel Delhi Hotel Delhi Hotel Delhi Hotel Delhi

Vanuit het vliegtuig hadden we een prachtig zicht op de Himalaya. Nadat iedereen met zijn bagage bij de auto’s verzameld was werden de koffers op het dak van de auto geladen en konden we vetrekken naar Darjeeling. Toen ik de gordel om wilde doen werd me verzekerd door de chauffeur “dat dat niet nodig was”  Echt een misvatting!
Het was een mooie weg, maar erg slecht met enorme kuilen. Het was een rit van 80 km. waar we 4 uur over gedaan hebben. Ook was de klim naar boven soms eng en door het rijgedrag van de automobilisten gevaarlijk. Onderweg hebben we de toppen van de Himalaya al gezien. Darjeeling is erg druk en rommelig. Het hotel zag er aan de buitenkant niet uit, maar de kamer en de douche waren goed en het eten was lekker. Vroeg naar bed om morgen de zonsopgang te kunnen zien over de Kanchenjunga op Tiger Hill. Onze gids in India is D.B. Chettri, afgekort tot DB.

Mount Everest in de Himalaya En route van Bagdogra naar Darjeeling En route van Bagdogra naar Darjeeling En route van Bagdogra naar Darjeeling

En route van Bagdogra naar Darjeeling En route van Bagdogra naar Darjeeling En route van Bagdogra naar Darjeeling En route van Bagdogra naar Darjeeling

Darjeeling ligt aan de voet van de Himalaya en de Engelsen kwamen er graag om aan de hitte te ontkomen. Er zijn grote theeplantages waar de beroemde Darjeeling thee verbouwd wordt. In Darjeeling maakt men de “champagne van de thee”. De eerste theeplantage werd in 1840 in gebruik genomen.

Ga naar de volgend pagina