Dag 1

Zaterdag 1 mei 2004

Day 1

Op 1 mei 2004 vertrokken van Schiphol om 17.30 uur,  aankomst te Beijing op 2 mei om 8.15 uur.
Afstand 7837 km.
Vertrek van Schiphol In het begin was het warm in het vliegtuig, later werd het beter. Over het algemeen een rustige vlucht.  We hebben alleen niet veel geslapen. Midden in de nacht kwamen ze vragen of we een ijsje of Noodles wilden.

Dag 2

Zondag 2 mei 2004

Day 2

Tempel v.d. Hemel (Tiăntán) is het grootste park van Beijing uit de 15e eeuw, de Ming-dynastie. Gebouwd tussen 1406 en 1420
Tempel v.d. Hemel
Hall of Prayer for good Harvest, geheel uit hout gemaakt, zonder hulp van spijker
Noordelijke hemelpoort
Hall of Prayer for good Harvest
We zijn  als eerste naar de Tempel van de Hemel geweest. We zijn hier de vorige reis ook geweest, maar je ziet nooit alles en we hebben nu ook een aantal dingen gezien die we toen gemist hebben. Het was jammer dat het ging regenen, we hadden daar ook niet op gerekend en hebben op een holletje overgooi regenjassen gekocht. Omdat we niet de enigen waren moest je verkoper eigenlijk “nee” verkopen, maar dat doen Chinezen niet graag. Hij gebaarde dat we moesten wachten en kwam na een minuut of 5 triomfantelijk terug met twee overgooi regenjassen.
Het was erg druk omdat de week rond de 1 mei viering een vrije week is voor de Chinezen.

Tempel v.d. Hemel Tempel v.d. Hemel Tempel v.d. Hemel
Arcade van 72 nissen Arcade van 72 nissen Brug van vermiljoenkleurige sterren

Peking eend diner

Peking eend diner Peking eend diner
Steven, de reisleider had voorgesteld om in de avond gezamenlijk Peking Eend te gaan eten. De locale gids zou mee gaan naar het restaurant. Door taxi’s afgezet in de buurt van het Plein van de Hemelse Vrede. Toen iedereen er was gingen we vervolgens de Hutongs in. Uiteindelijk kwamen we bij een erg Chinees restaurantje. Het was er erg druk. De eenden hingen boven een open vuur te roosteren. De eend was erg lekker en we konden zoveel eten als we wilden.

Waarschijnlijk hadden we op eigen houtje het restaurant nooit gevonden en als we er toevallig tegen aan waren gelopen zouden we niet naar binnen zijn gegaan. Dit bewijst wel weer dat je niet altijd aan de buitenkant kan zien of een restaurant goed is of niet.

Ga naar de vorige pagina

Ga naar de volgende pagina