Dag 14 woensdag 10 mei 2007 Wednesday May 10 2007 Day 14

Van Hurghada naar Caro Van Hurghada naar Caro Van Hurghada naar Caro Van Hurghada naar Caro

Terug naar Cairo. Niet al te laat opgestaan om rustig te ontbijten, spullen uit het kluisje gehaald en de rekening betaald. We vertrokken met het konvooi om 12.15 uur. We zullen praktisch de hele dag door de woestijn rijken met een korte stop voor de wisseling van politie en een van 30 minuten voor de lunch. Het is allemaal  redelijk strak georganiseerd, er is weinig ruimte voor uitloop.
Van Hurghada naar Caro Van Hurghada naar Caro, ooievaars pleisterplaats langs de weg Van Hurghada naar Caro, ooievaars pleisterplaats langs de weg Van Hurghada naar Caro, vakantieressort voor Egyptenaren

We stopten voor de lunch bij het enige cafetaria langs de weg, een klein zaakje waar ineens zon 50 man binnen kwamen. Alles liep echter perfect, pizza Margaritha was een geliefd artikel. Het liep als een trein, bestellen, plaatsje zoeken, de pizzas gingen in een echte oven waar er een aantal tegelijk in paste. In de tussentijd werden  de drankjes gebracht, steeds werd er een serie van 5 of 6 pizzas uitgeserveerd terwijl de volgende al weer klaar stonden. We hebben denk ik echt niet veel langer dan 30 minuten daar gezeten. Het afrekenen verliep ook heel vlot.
Van Hurghada naar Caro, tolpoort aan de tolweg Onderweg zagen we een heleboel roofvogels in de lucht, buizerds of arenden. Ook zagen we een paar velden vol met ooievaars, of ze naar het noorden of naar het zuiden onderweg waren weten we niet, maar het waren er wel veel. Langs deze weg worden heel veel appartementen gebouwd, de meesten voor rijke Egypthenaren die daar dan 6 weken vakantie doorbrengen. De rest van  de tijd staat de huizen leeg. Ook worden er nieuwe vakantie ressorts gebouwd, de kans is groot dat over een jaar of wat het hele stuk volgebouwd is. Van Hurghada naar Caro, zandstorm op de tolweg

In ieder geval is het contrast tussen arm en rijk wel heel erg groot als je ziet hoe een hele massa mensen woont. Er waaide een straffe wind en het werd buiten helemaal wazig van het zand dat opwaaide, het ging zelfs even regenen, wel 1 minuut. Dit was trouwens de enige dag dat het helemaal bewolkt was, dat hadden we nog niet meegemaakt.

Laatste blik op Gizeh, verkeer in Caro Laatste blik op Gizeh, verkeer in Caro Laatste blik op Gizeh, verkeer in Caro Laatste blik op Gizeh, dood paard in de vaart in Caro
Als we stad Gizeh binnen rijden zien we in een kanaal langs de weg binnen een afstand van nog geen kilometer drie dode paarden en twee vuilnisbelten liggen. Niet erg bevorderlijk voor de volksgezondheid!
Laatste blik op Gizeh, dood paard in de vaart in Caro Laatste blik op Gizeh, dood paard in de vaart in Caro Laatste blik op Gizeh, een vuilnisbelt in de vaart Laatste blik op Gizeh

Laatste blik op Gizeh Laatste blik op Gizeh Laatste blik op Gizeh Laatste blik op Gizeh

Een laatste blik op de piramides van Gizeh.

Om 18.00 uur zijn we in het hotel in Cairo, voor de avond hebben we de beschikking over een kamer; een uitstekende regeling. Koffers geregeld en daarna dineren. We zijn lekker uitgebeid in bad gegaan en hebben de rest van de tijd wat liggen lezen, om 0.1.00 uur vertrekken we weer uit het hotel en het leek ons niet zinvol om nog te proberen wat te slapen. We vertrokken op tijd met het vliegtuig. Marius en ik zijn bijna direct in slaap gevallen en werden wakker toen het ontbijt rondgedeeld werd. Om 8.00 uur kwamen we op Schiphol aan en zo kwam er een einde aan een geweldig mooie vakantie.

Ga naar de vorige pagina

Ga naar de volgende pagina